Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Många små saker men inget större. Började på ett nytt jobb, som jag snart har jobbat ett helt år på. Bodde i Stockholm en hel sommar. Och trodde jag skulle svettas bort i min lilla bostad under de där hiskeligt varma veckorna i Juli. Hängde på TRÄDGÅRDEN! Åh så pepp jag är på att det ska bli vår och öppna igen.
 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jajamensann! En hel hög faktiskt. Fast framförallt födde min syster världens gulligaste barn och jag blev MOSTER. Helt galet. Och snart är hon hela fyra månader.
 
Vilka länder besökte du?
Jag kan inte minnas att jag var någon annanstans än i Sverige. Sjukt om det är så att jag glömt bort att jag varit utomlands. Nästa års resa är dock redan bokad och klar. Längtar så!
 
Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Äventyr, spontanitet, glada vänner, någon att tycka om som tycker om mig tillbaka, ett stabilt psyke och en frisk kropp. 2014 går till historien som det mest stormiga året jag upplevt. Och sjukaste, jag var sjuk konstant under 8 veckor i våras. Två gånger halsfluss och en sväng körtelfeber. Aldrig igen, tack!
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Trettonde september. Då världens bästa Hedvig föddes. 
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Det har inte blivit mycket sådant under året. Mest kämpat på med skolan. Men satsar på att starta mitt egna företag under nästa år och börja pyssla med sådant jag tycker är kul.
 
Och din största framgång privat?
Att jag fixade skolan i våras trots att jag mådde så extremt dåligt och var sjukskriven. Att jag gjorde läskiga grejer jag inte vågat tidigare och att jag tog tag i en grej som jag skjutit upp länge och hoppas ska göra att jag mår bättre nästa år.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra, mat, kläder och tågresor skulle jag tro. En kan aldrig åka för mycket tåg!
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Future Island - Seasons och Sam Smith - Safe with me. Och typ allt med London Grammar!
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag tror ledsnare, men jag tänker alltid att varje år är bättre än det föregående så jag vet inte riktigt. En skulle kunna säga att känslorna varit all over the place
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Inte brytt mig så mycket om vad andra tycker om kört på mer. Rest, läst och haft kul! 
 
Blev du kär i år?
Ja, jag tror det </3
 
Den bästa tv-serien?
House of Cards, Suits, Game of Thrones, Girls.
 
Bästa böckerna du läste i år?
Jag kan bara minnas att jag läst en bok i år. Nina Åkestams Meningen med hela skiten. Och den var ruskigt bra tycker jag. 
 
Bästa filmen du såg i år?
SÅ dålig på att komma ihåg filmer. Jag har ju inte sett Interstellar så inte den iaf.
 
Den maträtt du åt oftast 2014?
Pasta med tomatsås. Min paradrätt!
 
Något du önskade dig och fick?
Ett friskt syskonbarn. Ett stipendium. 
  
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Spenderade halva natten på skolans avslutningskalas. Sedan kom nästan hela min lilla fina familj till Stockholm dagen efter och vi hängde i Hagaparken och tittade på fjärilar. Sen avslutades den med häng i annan park och spel. Kanske min bästa födisdag! 
 
Högsta önskan just nu?
Att min vän ska bli frisk och må bra. 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om min familj bodde närmre så jag fått gosa med Hedvig oftare! Att vi sluppit all den här sjukheten. 
 
 
Vad fick dig att må bra?
Mina fina vänner. Att vakna nära någon. 
 
Vem saknade du?
Min familj och mina vänner som bor överallt men inte här hos mig! 
 
Vad är du mest stolt över?
Min kämpande vän. 
Och att jag tänkte lite mindre på vissa grejer.
 
Upp